3D Szkennelés a motorsportban I.



Ügyfelünk, neves drift versenyzőknek fejleszt és épít versenyautókat. Megrendelőik között tudható megannyi európai és világbajnok versenyző.


Ezen autók alkatrészei, szinte mind egyedileg tervezett, fejlesztett. Ez alól nem kivételek a karosszéria elemek sem, melyeket üvegszálból, és egyéb szénötvözetekből gyártanak. Ám a hatalmas sebesség és a minimális távolság az autók között, sokszor nem kíméli autókat.


Amikor egy karosszéria elem sérül, segítségül hívhatjuk a 3D szkennelési technológiát.


Így hát Ügyfelünk kérésére kézi 3D szkennerünk segítségével digitaliztáltuk az autó karosszéria elemeit, hogy azok könnyedén újra tervezhetőek és műszaki leírások, fájlok alapján azok gyorsan gyárthatóak legyenek. Ez után következik a reverse engineering folyamat.




Az autó hátuljára, egy teljesen új lökhárító kerül tervezésre, így nekünk, csak az alvázat kellett 3D szkennelni, hogy a fontos felfogatási, illetve rögzítési pontokhoz tudják illeszteni, az újjonan fejlesztett lökhárítót.